Zilveren Tomaat voor Erik Ottink

2 oktober 2017

Zilveren Tomaat voor Erik Ottink

Foto: Cor van Londen

Erik Ottink heeft de op een na hoogste onderscheiding bij de SP, de zilveren tomaat, ontvangen voor het vele werk wat hij voor de SP heeft verricht. De tomaat is hem afgelopen donderdag opgespeld tijdens een bijeenkomst ten behoeve van het Stadsstrand - voorafgaand aan de gemeenteraadsvergadering.

Ottink heeft zich, samen met de andere vrijwilligers van de SP, week in week uit ingezet voor het het Nationaal Zorgfonds, door de buurten in te gaan. Op en rond het stadsstrand deed hij dat voor de actie 'Red Ons Stadsstrand'.
Ook was hij actief met de bewoners van het Franse Gat voor de renovatie van hun huurwoningen, en ondersteunde hij de SP-gemeenteraadsfractie op de onderwerpen over welzijn.

Behalve voor de Veense SP was Ottink ook landelijk actief. Hij heeft op de 50+ beurs gestaan en geholpen bij de libelleweken. Hij heeft menig maal met de NZF bus door het land getoerd en heeft hij in juni de soepkar naar Cadier en Keer gebracht. Daar was een demonstratie tegen de onveilige kerncentrales in Tihange en Doel. Ottink  voorzag daar al de demonstranten van een kop tomatensoep.

In juli heeft Ottink te horen gekregen dat hij ernstig ziek is.  Voor de afdeling SP Veenendaal was dat de reden om Erik met de zilveren tomaat een blijk van waardering te geven. Daarbij spreekt de afdeling de hoop uit dat Erik nog lang actief kan en zal blijven voor de SP.

Foto: Cor van Londen