Veenendaal op z'n leukst

Veenendaal op z'n leukst

Foto: SP Veenendaal

Amateurkunstfestival 2018

Het afgelopen weekend, zaterdag 10 en zondag 11 februari, vond voor de vijfde keer het Amateurkunstfestival plaats. In de Lampegiet, de Plantage, de Troubadour, de Cultuurfabriek en de Stiplounge kon iedereen die dat wilde gratis genieten van tal van optredens. Heel Veenendaal liep uit, en tot in de kleine uurtjes was het Veenendaal op zijn leukst...

Het Amateurkunstfestival is een tweejaarlijks evenement. Ook dit jaar was er weer volop muziek, zang, dans, cabaret, poëzie en film; van Veense makelij. Ruim 750 amateurartiesten en filmmakers traden op.

Op het programma stonden onder andere de Veense G-band, Artis Amore, Bente Bakker, Dance with Joy, Angela van der Sluis, S-Trick, Veenendaals Koperensemble en MoMo Theaterwerkplaats.
Marthie Overeem - de Veense 'godmother' van het theater - had speciaal voor deze lustrumeditie een verrassend thaterstuk gemaakt.

Foto: SP Veenendaal

Wie denkt dat het voorlopig wel even klaar is met cultuur in Veenendaal, staat nog een verrassing te wachten. Aanstaande woensdag - 14 februari - vindt de Pubquiz van Cultureel Café plaats in brasserie 'de Plantage'.
Vanaf 20:00u zullen teams, waaronder politieke partijen, strijden middels hun culturele kennis van het Veen. Ook TEAM SP is van de partij.
MET: muziek van Keetje&Co en een column van Mats Beek...
Inloop vanaf 19:30u...