Event voor startende en pas gestarte ondernemers

19 september 2018

Event voor startende en pas gestarte ondernemers

Op woensdag 17 oktober organiseren de gemeenten Veenendaal en Rhenen samen met Rabobank Vallei en Rijn een Startersevent in het gemeentehuis van Veenendaal. De avond is bedoeld voor startende en pas gestarte ondernemers uit Veenendaal en Rhenen. Na een netwerkbuffet kunnen deelnemers informatie verzamelen tijdens de startersmarkt en kennis opdoen bij interessante workshops en presentaties over bijvoorbeeld het ondernemingsplan, een goede pitch en online gevonden worden. De toegang is gratis.

Op de startersmarkt staan zo’n 20 stands waar de deelnemers advies en informatie krijgen over bijvoorbeeld ondernemingsvormen, flexwerken, de administratie en belastingen. Verder kunnen de aanwezige starters in twee rondes kiezen uit zes workshops en presentaties: over het schrijven van een ondernemingsplan, financieren, verzekeren & pensioen, pitchen en profileren, online gevonden worden en Het nieuwe netwerken. We sluiten af met een plenaire inspiratiesessie door een jonge ondernemer.

Gevarieerde markt

De stands op de startersmarkt worden – naast de drie organiserende partijen – bemenst door voor starters interessante bedrijven en organisaties, voornamelijk uit Veenendaal en Rhenen. Denk bijvoorbeeld aan ZZP Valley, ICT Campus/ICT Valley, de BOV, HUB Rhenen, VONK360 en de lokale boekhouder, webbouwer, advocaat, notaris en belastingadviseur. Maar ook Q-redits, de Kamer van Koophandel en UWV zijn van de partij.

Ondernemersdroom waarmaken

Het merendeel van de beginnende zelfstandigen en jonge bedrijven stopt binnen twee jaar. Vaak komt dat door een gebrek aan een goede voorbereiding. De gemeenten willen de lokale starters met het Startersevent goed op weg helpen. Veenendaalse wethouder Dylan Lochtenberg licht toe: "Ik vind het belangrijk dat jonge ondernemers zich vestigen in onze gemeente. Zij hebben vaak nieuwe inzichten, frisse ideeën en bruisen van ambitie. Ik zie graag dat zij hun ondernemersdroom in Veenendaal kunnen waarmaken. Dit mooie event geeft ze tools in handen om een goede start te maken." Wethouder Jolanda de Heer van Economische Zaken uit Rhenen vult aan: "Kom naar dit startersevent en maak gebruik van de kennis van anderen. Pak de kans om te netwerken en geef jezelf een goede start."

Info en aanmelden

Het Startersevent is op woensdag 17 oktober in het gemeentehuis van Veenendaal, Raadhuisplein 1 te Veenendaal. Iedereen is welkom vanaf 17.30 uur voor het warme netwerkbuffet. Het officiële programma start om 19.00 uur. Deelnemen aan het Startersevent is gratis.

Aanmelden kan via www.rabovr.nl/startersevent2018. Hier staat ook meer informatie over het programma, de standhouders en de presentaties en sprekers tijdens het event.