Prima opkomst en goede sfeer tijdens het Startersevent

19 oktober 2018

Prima opkomst en goede sfeer tijdens het Startersevent

Op woensdag 17 oktober was het erg druk in de hal van het gemeentehuis. Daar vond het Startersevent van de gemeenten Veenendaal en Rhenen en Rabobank Vallei en Rijn plaats. De avond was bedoeld voor startende en pas gestarte ondernemers uit Veenendaal en Rhenen. Het was opvallend dat de starters veel concretere plannen hadden dan vorig jaar. De onderwerpen varieerden van snoepwinkel en boomkwekerij tot coaching, ontwerpbureau en financiële dienstverlening.

Tijdens een smaakvol buffet konden de circa 120 deelnemers en standhouders netwerken. Daarna was het informatie vergaren tijdens de startersmarkt en kennis opdoen bij de workshops en presentaties over bijvoorbeeld het ondernemingsplan, een goede pitch en online gevonden worden. Wethouders Jolanda de Heer (Rhenen) en Dylan Lochtenberg (Veenendaal) trapten gezamenlijk af.

Dingen waar ik zelf niet aan zou denken

De deelnemers vonden gemakkelijk hun weg naar de workshops. Dagvoorzitter Liselore, ook starter, wees de deelnemers waar ze moesten zijn. De reacties op het event waren positief. Zo weet een 3D-visualisator wie zijn markt is, maar was nog op zoek naar manieren hoe hij die het beste kan benaderen: "ik heb dingen gehoord waar ik zelf niet aan zou denken." Een ander viel het mee hoe complex het starten van een bedrijf is: "dat ik er nu meer vanaf weet, geeft me rust.

De stands op de startersmarkt werden bemenst door voor starters interessante bedrijven en organisaties, voornamelijk uit Veenendaal en Rhenen. De stands werden goed bezocht.