Honderden zorgflyers verspreid

1 februari 2021

Honderden zorgflyers verspreid

Foto: SP Veenendaal

De aanhouder wint: salarissen verhoogd!

Afgelopen weekend heeft de SP in Veenendaal honderden flyers verspreid over de zorg. Dit naar aanleiding van de langbevochten verhoging van de salarissen in de zorg, die nu eindelijk gerealiseerd lijkt te gaan worden.

Onder aanvoering van de SP is er veel actie gevoerd voor betere salarissen en arbeidsomstandigheden van zorgpersoneel. Ook in Veenendaal.
In de Tweede Kamer zijn er meerdere moties ingediend om dit te regelen, maar elke keer werden die geblokkeerd door coalitiepartijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie. Eén keer maakten de coalitiepartijen het zelfs zo bont dat ze letterlijk het Kamergebouw uitrenden, om maar niet over de motie te hoeven stemmen.

Na de val van het kabinet, en met de verkiezingen in zicht, waren D66 en ChristenUnie eindelijk bereid om voor te stemmen. SP-leider Lilian Marijnissen zal er in de Tweede Kamer bij het kabinet erop blijven hameren dat de aangenomen voorstellen uitgevoerd moeten worden.

"De beste manier om ervoor te zorgen dat dit gebeurt," zegt voorzitter Baukje Hiemstra van de Veenendaalse SP, "is om te zorgen voor een sterke SP bij de komende verkiezingen. Wij gaan voor eerlijke zorg en eerlijke salarissen - niet alleen een paar weken voor de verkiezingen, maar het hele jaar door!"

Foto: SP Veenendaal