Toke wint Rode Telefoon

12 maart 2021

Toke wint Rode Telefoon

Superbelbaas

Na vorige week ook al de titel 'beller van de week' in de wacht gesleept te hebben, heeft de Veenendaalse SP-organisatiesecretaris Toke van de Rovaart ook de hoofdprijs gewonnen.
Een rode telefoon en de titel 'Superbelbaas'.

Hiermee wordt haar inzet als lid van het belteam van de SP beloond. Zij bleek de meest fanatieke beller. Het belteam is in het leven geroepen, zodat de boodschap van de SP coronaproof verspreid kan worden. Door de pandemie zijn veel traditionele campagne-activiteiten niet of zeer beperkt mogelijk.

Foto: Peter van de Rovaart

Toke is een mensenmens in hart en nieren. Voor haar is de lockdown dan ook een stevige ingreep in haar normale leven, waarin de ontmoeting centraal staat. In het belteam kon zij alsnog haar dagelijkse dosis gesprekken voeren. Ze spendeerde dagelijks twee uur aan de telefoon. De geestdrift en gedrevenheid waarmee ze dit deed zijn niet onopgemerkt gebleven; de landelijke SP beloonde haar begeesterde inzet met de hoofdprijs.

Afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra mocht de prijs overhandigen; Toke was verrast met deze eer. Toch blijft ze er bescheiden onder: "Of deze en andere inspanningen tot resultaat hebben geleid, weten we pas over een kleine week, dus zetten we nog  even ons beste beentje voor!"

Foto: Peter van de Rovaart

Toke met haar prijs: De Rode Telefoon...

Blogs hierover:
Verkiezingen: