Bedankt, AJ!

20 februari 2022

Bedankt, AJ!

Laatste raadscommissie...

Afgelopen week vergaderde de raadscommissie voor de laatste keer voor de verkiezingen. Dat betekent dat verschillende (schaduw)raadsleden hun laatste optreden hadden. Eén van hen is de SP'er AJ Breur. SP Veenendaal dankt hem van harte, voor de inzet die hij de afgelopen jaren heeft getoond.

Sinds 2012 ondersteunt AJ de gemeenteraadsfractie van de SP strikt achter de schermen, op het randje van de anonimiteit. Dat veranderde bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018, toen hij een plek op de kieslijst aanvaardde en daarna geïnstalleerd werd als raadscommissielid.

AJ voerde het woord op de portefeuilles financiën, duurzaamheid, veiligheid en verschillende regionale aangelegenheden. Hij zocht hierin zelden het debat of de confrontatie, maar richtte zich op het helder uiteenzetten van het SP-standpunt en het duiden van de problematiek waarover de gemeenteraad zich moet buigen.

Na de verkiezingen blijft hij de fractie adviseren en ondersteunen.

Extra bijzonder

Wat AJ's laatste optreden in de raadscommissie extra bijzonder maakt, is dat de donderdagavond - de laatste vergadering in de laatste vergaderweek - werd voorgezeten door zijn zoon, Jan. Dit was tevens het laatste optreden van Jan in zijn rol als commissievoorzitter. Hem zullen we echter na de verkiezingen nog wel terugzien: hij is lijsttrekker voor de SP.
Maar of hij na de verkiezingen weer beschikbaar is als commissievoorzitter...
...dat is nog even afwachten.

Foto: Cor van Londen

FOTO: Team SP bij de installatie van de raadscommissieleden in 2018.
VLNR: AJ Breur, Jan Breur, Enna van Duinen, Sietse van der Bij.

verkiezingspagina

programma: visie voor veenendaal