Kandidatenlijst 2022

Dit zijn de namen...

Foto: SP Veenendaal

Dit zijn de kandidaten namens de SP in Veenendaal voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022.
Deze kandidatenlijst is vastgesteld door de Algemene Ledenvergadering op 13 september 2021.

programma

meer over de top 5

Jan Breur

Kandidaat 1

Wie niet stemt verandert niets! Gebruik daarom het rode potlood, en maak Veenendaal sterker, levendiger en socialer. Met voldoende betaalbare woningen voor jong en oud, de juiste zorg voor iedereen die dat nodig heeft, en een bruisend cultureel leven mét poppodium. De SP staat voor een gemeente die respectvol omgaat met haar inwoners en ondernemers. En hen inspraak geeft in belangrijke plannen die hen raken. Wie zwijgt stemt toe, maar wie stemt bepaalt mee. Laat je stem dus niet verloren gaan en stem SP!

Sietse van der Bij

Kandidaten 2

De wooncrisis los je niet op als je niet voor de juiste mensen bouwt. We hebben nu betaalbare woningen nodig voor starters en mensen met een krappe beurs. Geen luxe objecten die bijna niemand kan betalen.

Yolande de Meer

Kandidaat 3

Goede zorg en ondersteuning begint bij vertrouwen. Een vast aanspreekpersoon, die luistert naar je behoeften en deze respecteert. Die basis moet op orde zijn, maar voor mensen met een complexere hulpvraag is dat in Veenendaal nog niet zo. Dat moet anders.

Tilmann van de Loo

Kandidaat 4

Het is teleurstellend hoeveel Veense historie er verloren is gegaan. Kunstwerken, gebouwen, en zelfs de Scheepjeswolharmonie. Samen met de SP wil ik ervoor zorgen dat waardevolle zaken bewaard blijven voor nieuwe generaties.

Suzanne Vorstenbosch

Kandidaat 5

Er is veel te weinig respect voor mensen die van een uitkering afhankelijk zijn. Je hebt al weinig te besteden, en dan moet je ook nog door allerlei hoepeltjes springen. Bij de SP heb ik ervaren dat het ook anders kan: respect voor iedereen. Ongeacht kleur, sekse, geaardheid of dikte van je portemonnee!