Jos van Rooijen in het zonnetje

Jos van Rooijen in het zonnetje

Foto: SP Veenendaal

Frontman stichting Skatepark

Jos van Rooijen, de frontman van Skatepark Veenendaal, is Sietse van der Bij in het zonnetje gezet. Namens de SP overhandigde hij hem een straatnaambordje voor de 'Jos van Rooijen BLVD'. Dit; als blijk van waardering voor zijn grote inspanningen om een vernieuwd skatepark te realiseren.

De SP heeft zich de afgelopen jaren in de gemeenteraad ingezet voor een nieuw skatepark. Buiten de gemeenteraad was Jos van Rooijen de drijvende kracht. Hij organiseerde de skaters, zette crowdfunding en andere activiteiten op en onderhield het contact met Sportservice, de Gemeente en vele anderen. Hij toonde zich een ware ambassadeur voor de skatesport.

Foto: SP Veenendaal

Van der Bij: "Jos is een ware frontman voor de skaters. Altijd motiverend, ondersteunend en samen willen werken met een ieder die maar langs komt. Om hem te bedanken voor zijn geweldige inzet zijn we langsgegaan met een leuk presentje."

SP'er Sietse van der Bij overhandigde hem het presentje tijdens een bezoek dat hij samen met CDA-raadslid Alies Katerberg aan de skatebaan bracht. De beide politici werden hier getrakteerd op op een rondleiding over de nieuwe skatebaan die dankzij Van Rooijen, de skaters en Sportservice is gerealiseerd.

"Het is een geweldige baan geworden," aldus Van der Bij, "waar oud, jong, onervaren en professional met elkaar van kunnen genieten."