Veenendaal is voor 14!

29 april 2022

Veenendaal is voor 14!

Foto: SP Veenendaal

Fatsoenlijke betaling voor ambtenaren en anderen!

De gemeente Veenendaal betaalt ten minste 14 euro per uur aan al haar ambtenaren, en aan die mensen die 'ingehuurd' voor de gemeente werk verrichten. Dat blijkt uit antwoorden die de gemeente heeft gegeven op vragen van de SP. Dit minimumloon is ingegaan per 1 januari van dit jaar.

In maart ondertekende de Veenendaalse SP het manifest 'Veenendaal Voor 14', om zich in te zetten voor fatsoenlijke betaling voor mensen die voor de gemeente werken. In navolging daarvan stelde de SP deze vragen, waarop nu antwoord is.

Foto: SP Veenendaal

Een uitzondering hierop zijn mensen die in het kader van beschut werk voor de gemeente werken. Zij krijgen een lager bedrag, dat wordt aangevuld door de uitkeringsinstantie.

"Ik ben blij dat de gemeente goed met de mensen omgaat die voor haar werken," zegt SP-fractievoorzitter Jan Breur. "Maar we zijn er nog niet. Andere sectoren moeten dit voorbeeld volgen, om zo iedereen een fatsoenlijk bestaan te geven. Het zijn onzekere tijden waarin de koopkracht enorm onder druk staat. Hoog tijd om het minimumloon flink te verhogen."

Zie ook: