Raadsvergadering in teken van afscheid

Raadsvergadering in teken van afscheid

Foto: Jaap Rademaker / Twitter

Ook Tijs vertrekt...

Vanavond (donderdag 14 september) neemt SP'er en raadsnestor Jan Breur afscheid van de gemeenteraad. Maar hij is niet de enige. Ook GroenLinks-fractievoorzitter Tijs van der Weele laat zijn zetel achter.

Tijs nam in 2019 het stokje over van Kees Oskam. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 bleef GroenLinks op één zetel hangen, maar Tijs werd met voorkeursstemmen ingehaald door Kim Faber.
Faber achtte zichzelf nog te onervaren om ineens een eenpersoonsfractie te leiden, en nam eerst de tijd om in te werken als raadscommissielid.
Nu zij voldoende is ingewerkt, neemt ze haar zetel in, en doet Tijs een stapje terug.

SP Veenendaal dankt Tijs voor de goede samenwerking tussen SP en GroenLinks die er in zijn tijd als fractievoorzitter was.

Foto: AJ Breur / SP Veenendaal

De SP stond op de ledenvergadering van 4 september al een beetje stil bij het vertrek van Jan Breur uit de gemeenteraad. Breur gaat zich meer richten op de provinciale taak die hem is gegeven, en wil ook wat tijd overhouden voor zijn gezin. Vanavond neemt de gemeenteraad uitgebreid afscheid van hem.

Breur is inmiddels al opgevolgd door Sietse van der Bij.

SP Veenendaal wenst Sietse - en kersverse 'conculega' Kim - veel succes en plezier met hun functie als raadslid en fractievoorzitter.

Zie ook: