SP Veenendaal bespreekt kieslijst en verkiezingsprogramma

SP Veenendaal bespreekt kieslijst en verkiezingsprogramma

Foto: Jan Breur / SP Veenendaal

Nu de mensen

Op maandag 4 september besprak SP afdeling Veenendaal de kieslijst en het programma waarmee de SP de komende Tweede-Kamerverkiezingen in hoopt te gaan. Dit, ter voorbereiding van het congres op 23 september, waar deze worden vastgesteld. De verkiezingen vinden plaats op 22 november.

Het programma 'Nu de Mensen' stelt een definitieve breuk met het tijdperk-Rutte voor. Rutte diende vooral het grootkapitaal, de SP is er voor de mensen. Zo staat de SP voor een verhoging van het minimumloon voor, kleinere klassen, goed en betaalbaar OV (op termijn gratis), en zorg voor iedereen. Ook wil de SP paal en perk stellen aan de uitbuiting van arbeidsmigranten en aan discriminatie.

Foto: Jan Breur / SP Veenendaal

Voor Veenendaal en omstreken is het goed om te weten dat een stem op de SP ook een stem is tegen de nieuwe aanvliegroute voor Schiphol. De luchtvaartlobby wil deze over onze regio laten gaan, en SP'ers voeren dan ook actie voor Stop 4de Route.

Ook de kieslijst is interessant voor Veenendalers: het oud-Veense Kamerlid Sandra Beckerman staat op de tweede plaats.

Foto: AJ Breur / SP Veenendaal

Na bespreking van het programma en de kieslijst, werd stilgestaan bij het vertrek van fractievoorzitter Jan Breur uit de gemeenteraad. Hij is eerder dit jaar gekozen tot lid van Provinciale Staten...