Leijten in Nieuwegein

Leijten in Nieuwegein

Foto: SP / SP.nl

27 oktober, 20:00u, De Partner

Op uitnodiging van de Nieuwegeinse SP afdeling zal Renske Leijten op een lokale campagne avond in oktober aanwezig zijn. Onze vrienden in Nieuwegein zijn dan ook verheugd en zeer trots dat juist déze SP kanjer de afdeling bezoekt. Op vrijdagavond 27 oktober om 20:00u in 'De Partner' aan de Nedereindseweg 401 A. Inloop vanaf 19:30u.

Renske Leijten was Tweede-Kamerlid van 2006 tot 2023. Leijten is vooral bekend van het toeslagenschandaal, waarbij ze de getroffen ouders liet inzien dat ze niet alleen waren en samen met hen in actie kwam. Eerder zette ze zich vol in voor de zorg. Zo wist ze samen met ambulancepersoneel de introductie van marktwerking in de ambulancezorg tot tweemaal toe tegen te houden. Ook kwam ze in actie voor het Nationaal ZorgFonds en voor ouderen die door de decentralisaties hun thuiszorg verloren.

Op het Partijcongres in september ontving ze de Gouden Tomaat, de hoogste onderscheiding binnen de SP, voor haar tomeloze inzet in de Tweede Kamer.