Leuze CVII

Leuze CVII

EENDRACHT MAAKT MACHT

Pakde macht.

Jonge jongens waren het, die van DENK. Afgelopen zaterdag waren ze in het dorp en flyerden. Aardige jongens ook. Ik heb een poosje met ze staan praten. Ze hadden het over cultuur: “Hier in Nederland heb je een IK cultuur, mevrouw. Het individu staat centraal.  Dat is een groot verschil met onze cultuur. Bij ons is een WIJ cultuur. Bij ons staat de groep centraal. En daardoor krijg je dat mensen in Nederland ons niet begrijpen. WIJ staat tegenover IK. Dat is niet goed.”

Nou spreekt die WIJ cultuur mij als Noorderling wel aan. Ook in Friesland en Groningen, provincies waar ik gewoond heb, was een grote gezamenlijkheid. Omzien naar elkaar, elkaar helpen en nabuurschap waren daar de norm.

DENK is de partij die verbondenheid ook zoekt, staat er in haar flyer. Daarom vind ik het eigenlijk vreemd dat DENK bestaat. Door een aparte partij op te richten voor mensen die zich door hun afkomst buitengesloten voelen, schep je geen verbondenheid. Wordt de tegenstelling niet opgelost.. Het wordt dan juist versterkt: WIJ komt tegenover ZIJ.

Bij de SP hebben we de grondslagen van Menselijke Waardigheid, Gelijkwaardigheid en Solidariteit. Wij sluiten niemand uit. Voor ons geldt dat iedereen die mee wil doen, mee kan doen. Samen willen we werken aan verbondenheid, gelijke kansen en een goede toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen.

Eendracht maakt macht! Wij, u en ik, pakken die macht.

Stem SP.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.