Leuze CXXIX

7 augustus 2017

Leuze CXXIX

DE BARRICADEN OP!!!

‘Mevrouw, wij zijn in januari al € 770,00 kwijt aan het eigen risico. Tel daar nog eens de maandelijkse premie zorgverzekering en de eigen bijdrages bij op en dan kan je nagaan dan we bijna geen cent meer te makken hebben.’

Dit verhaal en meer verhalen van deze strekking, hoorden we de afgelopen winter, toen we de mensen deur aan deur vertelden van het Nationaal ZorgFonds.
Het Nationaal ZorgFonds streeft naar een beter en voor iedereen betaalbaar zorgstelsel, zonder eigen risico. Ruim een kwart miljoen mensen heeft haar steun betuigd aan het Nationaal ZorgFonds.
En in februari gingen zo’n tienduizend mensen hiervoor naar Den Haag, samen de barricaden op.

In die tijd, zo’n vier weken voor de verkiezingen, wilden bijna alle partijen dat het eigen risico afgeschaft werd, of tenminste omlaag zou gaan.
Nu de stemmen geteld zijn, en Lilian Marijnissen in juni in de Tweede Kamer het voorstel deed om het eigen risico te verlagen, gaven het CDA en de Christen Unie niet thuis hoewel het duidelijk in hun verkiezingsprogramma was opgenomen: het pluche lonkte meer dan het belang van honderdduizenden Nederlanders.

De VVD liet wel van zich horen, bij monde van Edith Schippers. Zij opperde dat volgend jaar het eigen risico omhoog moet tot € 500,00.
En alsof dat niet genoeg is, liet Chris Oomen, directeur van de zorgverzekering DSB, weten dat volgend jaar de premies ook omhoog moeten gaan wegens tegenvallers in 2017.

Het huidige zorgverzekeringsstelsel is ziek! Het is gebaseerd op winst en niet op goede zorgverlening.
Het Nationaal ZorgFonds is een gezond alternatief.
Sluit u aan en ga hiervoor zo mogelijk de barricaden op!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.