Leuze CXXXII

Leuze CXXXII

BEKIJK HET EENS DOOR
EEN RODE BRIL!

Terwijl de VVD wel vrolijk met een boot meevoer in de Canal-pride, stemd zij in de Tweede Kamer TEGEN een tweetal moties om op scholen aandacht te geven aan seksuele diversiteit op scholen.

Terwijl de heren formeerders in den Haag kissebissen of de euthanasiewet nóg meer versoepeld kan worden, zijn er tienduizenden vacatures in de ouderenzorg die niet opgevuld worden vanwege de hoge werkdruk en het lage loon.

Terwijl het CDA in de formatie het Wilhelmus als verplicht lesonderdeel aan ons opdringt, zijn de directeuren van de basisscholen in paniek of ze hun formatie na de vakantie wel rond kunnen krijgen. Er is een tekort aan leerkrachten, want het eervolle en verantwoordelijke beroep van meester en juf is in salaris gedegradeerd tot een laag loon.

En terwijl het hoogconjunctuur is in Nederland, is een hele generatie jonge mensen aan het flexwerken en krijgen zij hierdoor geen hypotheek. En gaan de mensen met de lage inkomens er niet op vooruit.

Ik zou zeggen, heren politici, als jullie het dan echt niet weten, gooi het roer dan om en bekijk het eens door een rode bril. Wij van de SP zijn graag bereid om jullie te helpen.
Waar het volgens ons om gaat is menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit in onze samenleving en niet om een taalspelletje, waarin elk persoonlijk element verdwijnt omwille van…, ja van wat?

Voor ons is de zorg een punt van aandacht en de mensen die in de zorg werken zijn een goed loon waard. Hun zorg en aandacht voor de ouderen lost een groot deel van de eenzaamheid op.

Voor ons is ook goed onderwijs van groot belang. Het is een instrument om iedereen tot volle ontplooiing te doen komen. En het is een instrument om te komen tot een goede, evenwichtige samenleving. Ook de mensen, die in het onderwijs werken, zijn een goed loon waard.

Kortom: voor ons is hoogconjunctuur een situatie waarin we de koek eerlijk verdelen.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.