Leuze CXXXXVII

11 december 2017

Leuze CXXXXVII

NIET ALLES IS VOOR GELD TE KOOP

Afgelopen week stond er in de Rijnpost een oproep van de gemeente om onze ideeën over het stadsstrand met de gemeente te delen. En behalve de ideeën moeten we ook het daarbij behorende kostenplaatje aanleveren.
Een goede manier om ons te ontmoedigen onze ideeën met de gemeente te delen, lijkt mij.

Deze bovengenoemde vraag van de gemeente verrast me ook!
In de afgelopen zomer heeft de SP zich ingespannen voor de petitie 'Red ons Stadsstrand'. Bijna 11.000 mensen hebben die petitie voor behoud van het huidige stadsstrand Landjepik ondertekend en met zeg maar zo’n 6000 van al die ondertekenaars hebben wij toen ook over het stadsstrand gesproken. De meeste van deze mensen zijn blij en tevreden met het stukje grasveld en het zandgedeelte, zoals het er nu ligt. Voor hen is vooral de ruimte van belang. Een stille plek te midden van de schreeuwerige commercie.
Een plek om op adem te komen. Een plek waar je de lucht kan zien zonder je hoofd naar boven te draaien. Een basic plek, waaraan iedereen zijn eigen invulling kan geven. Een plek waar je jezelf kan zijn.

En zo’n plek is onbetaalbaar. De waarde van zo’n plek is niet in geld uit te drukken. Zo’n plek vertegenwoordigt andere waarden zoals saamhorigheid, verbinding, creativiteit, rust, ontspanning en plezier.

De meeste mensen zijn tevreden dus met het strand zoals het nu is.
Mocht de gemeente toch nog om een idee verlegen zitten, doe er dan een waterfonteintje bij. Zoiets als bij de ingang van Ouwehands Dierenpark. Een fontein als speelplaats  voor kinderen!
Want wat is er nou leuker en ook onbetaalbaarder dan spelende kinderen!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.