Weggooien? Dat is doodzonde

4 maart 2018

Weggooien? Dat is doodzonde

Foto: Jan Breur

"Nee, ik ga niet stemmen. De politiek bedonderd toch de hele kluit. Mooie praatjes voor de verkiezingen. En daarna hoor je niets meer van ze."

Afgelopen week, tijdens onze huis-aan-huis acties heb ik dit vaak gehoord.
De mensen die van plan zijn  niet  te gaan stemmen, zijn vaak mensen die teleurgesteld zijn in dit neo-liberale beleid. Zij voelen zich door dit marktdenken uitgekleed. Zij hebben de zware klappen moeten opvangen. De huren zijn de pan uitgerezen, de zorgkosten bijna niet meer te betalen, hun pensioenen  zijn gekrompen  en hun banen staan op de tocht. Ik kan me voorstellen dat deze mensen dan teleurgesteld zijn.
Vooral ook omdat zij er weinig van merken, dat de crisis voorbij is.

Foto: Albert Hahn

Maar door niet te stemmen, houd je juist dit beleid in stand. Want de mensen die het wel voor de wind gaat, die gaan juist wel naar de stembus. Zij zijn blij met het neo-liberale bewind en hun stem zal ongetwijfeld ook naar de rechtse partijen gaan.

Wil je dat de maatschappij er socialer uit komt te zien, wil je dat iedereen de mogelijkheid krijgt om goed te kunnen wonen, wil je dat mensen geholpen worden wanneer ze zelf niet meer kunnen, wil je dat de welvaart eerlijker verdeeld gaat worden, GOOI DAN JE STEMPAS NIET WEG, maar ga 21 maart stemmen op een sociale partij. Het liefst op de SP. Met elkaar krijgen we het voor elkaar!

Foto: onbekend

6 maart komt ie binnen. Gooi hem niet weg, de STEMPAS.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.