Stel je voor

1 maart 2022

Stel je voor

"Het is ook onze schuld. Wij hebben het laten gebeuren," zei een Russische deelneemster aan de demonstratie tegen de oorlog in Oekraïne. Met 'wij' bedoelde ze het Russische volk dat Poetin de kans heeft gegeven om als dictator te kunnen doen en laten wat hijzelf wil.

In Veenendaal kom ik vaak in gesprek met mensen, die teleurgesteld zijn in de politiek. Het zijn vaak de mensen met de kleinere inkomens. Ze worstelen om hun hoofd boven water te houden en voelen zich niet gesteund door de regering. Sterker nog, ze hebben het gevoel dat de regering en de gemeente hen dwars zit. Veel van deze mensen zeggen dat ze niet meer naar de stembus gaan.

Jammer! Want nu laat je het gebeuren dat het beleid blijft zoals het nu is. Dat je huis slecht geïsoleerd is, dat je de rekening van de energie niet kunt betalen, dat de hulp die je krijgt voor de zorg steeds korter bij je werkt, enzovoort. Dat wil je toch niet laten gebeuren!

Stel je voor, als al deze mensen nu toch eens gaan stemmen.
Dan gaat er pas wat veranderen!
Stel je voor!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.