7. Gezonde, betaalbare en veilige producten

27 mei 2024

7. Gezonde, betaalbare en veilige producten

Productie zo dicht mogelijk bij huis.

Handelsverdragen worden ingezet voor de rechten van de werknemers, de consumenten en voor dier en milieu. Grote handelsverdragen worden aan de inwoners via een referendum voorgelegd. Wij willen geen producten, die gemaakt zijn door kinderarbeid, uitbuiting, dierenmishandeling en/of het lozen van giftige stoffen.
Exclusieve rechten voor multinationals moeten uit verdragen worden verwijderd. Belastingontwijking wordt niet toegestaan.

De landbouw is gericht op de regio. In de landbouw wordt gebruik van gif en kunstmest teruggedrongen. We schakelen over van intensieve veehouderij naar een kleinschalige ecologische veehouderij. We dringen het gebruik van antibiotica zoveel mogelijk terug. We verscherpen de Europese regels ten aanzien van dierenwelzijn.
We betalen een eerlijke prijs aan de boer.

We stellen een visquotum in om bedreigde vissoorten te beschermen. We stoppen met het sluiten van visverdragen met de ontwikkelingslanden. We stoppen de walvisjacht

We willen een dierproefvrije EU.
We werken samen tegen de macht van de farmacie.

We willen ruimte voor het legaliseren van softdrugs

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.