De linkse lente hangt in de lucht!

12 maart 2017

De linkse lente hangt in de lucht!

Foto: Enna van Duinen

Het was een fantastische campagne dag, deze laatste zaterdag voor de verkiezingen. Het zonnige weer bracht een groot deel van de Veense bevolking op de voet. Het winkelcentrum was vooral in de middag heerlijk druk. Daarnaast waren wij van SP Veenendaal met een pittige afvaardiging aangetreden!

Met 8 man/vrouw sterk en gewapend met folders, schuursponsjes en onze idealen hebben we de potentiële kiezers benaderd. De reacties waren van “ik ben fan” tot .. nou ja, je krijgt wel eens iets om je oren dat laat maar ik in het midden. Sommige mensen menen natuurlijk altijd wel eens hun gal te willen spuwen. Wat je dan ook vraagt of zegt komt toch niet binnen.

Daarom focus ik mij graag op het positieve. En gelukkig viel er dan heel wat te focussen!
We krijgen complimenten over ons programma, en ook “ dat Emile het zo goed doet”. En dat vinden wij ook. Emile oogt fit, blijft rustig, kent de cijfers, heeft zijn humor terug en draagt het partij programma met verve uit. Dat is een leider waar je met plezier de straat voor op gaat, en de wijken in! Met zo’n man kan je thuis aankomen, zeg maar.

Foto: Enna van Duinen

Ondertussen in ’t Veen staan wij omringt door enkele andere partijen. Er wordt even bijgepraat, en ook blijken onze schuursponsjes wederom gretig aftrek te vinden bij de collega politici. Onze best wel stevige tekst op de schuursponsjes tegen de VVD “ Wij schuren niet tegen de VVD aan. Voor een kabinet zonder VVD stem SP!” zorgt toch voor een mooi 1 tweetje tussen de fractie voorzitters; zie bijgevoegde foto en let ook even op de campagne uitingen.

Op het eind van de dag hebben 500 schuursponsjes en een veelvoud aan folders en partijprogramma’s hun weg gevonden in de huizen van “t Veen. Het campagne team SP Veenendaal kaart na in de Bieb onder het genot van een warme koffie of chocolademelk. Het was een goede dag. De spirit zit er goed in. Opgetogen zijn we, en ook wel zenuwachtig. Wat gaat komende woensdag brengen? Een deel van het team zal de verkiezingsavond in Den Haag vieren, met vele andere andere SPers uit het hele land. Een ander deel kijkt de uitslag bij 1 van de leden thuis, het plezier zal niet minder om zijn bij een grote winst.

Foto: AJ Breur

Wat zal het worden? Waar gaan we op uitkomen? Blijft Emile sterk in de laatste debatten?
Nou, ik weet niet of jullie dat ook zo voelen; Maar ik voel het. De linkse lente komt eraan! En er is maar 1 echt linkse keuze die niet teleur stelt; en dat is de SP!

Toppie Enna!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.