It's a beautiful day

It's a beautiful day

Verkiezingsdag, 15 maart 2017

Foto: Jan Breur
Een prachtige dag, een zonnige dag, een spannende dag. Vandaag gaat Nederland naar de stembus en dat doen we massaal!  Daar alleen al ben ik zo ontzettend blij mee. Politiek leeft weer mensen weten dat het ergens om gaat en maken gebruik van een democratisch recht. Als SPers weten wij natuurlijk wel waar we op moeten stemmen maar waren met een groepje vandaag nog in het centrum om in gesprek te gaan met de laatste twijfelaars. Niet eens zozeer om twijfelaars naar de SP toe te trekken maar wel om ze  te overtuigen te gaan stemmen.  En bijvoorbeeld nog een stemwijzer te doen. We hebben echt mooie gesprekken gehad.

Met mensen die al gestemd hadden, met mensen die nog moesten stemmen, met mensen die zweefden met mensen die stellig voor een andere partij kozen. Maar met respect voor elkaar zijn we in gesprek gegaan en zo kom je soms zelf soms ook tot nieuwe inzichten zoals waarom een ondernemer dan toch voor de VVD kiest bijvoorbeeld.

Foto: Enna van Duinen

Hij had er wel een goed verhaal bij en ook langdurig over nagedacht dat respecteer ik dan ook wel weer. Fantastisch vond ik wel dat hij die ochtend zijn collega's/personeelsleden naar huis gestuurd had om de stem passen op te halen om wel te gaan stemmen; wat ze misschien niet van plan waren.
En daar zaten misschien best wel weer wat SP stemmers bij!  We hebben afgesloten met een versnapering in de zon op het terras bij "Lef"  een super leuk eettentje. Hartelijk ontvangen door de eigenaar. Goed gesprek gehad over  ondernemen: Je dromen je wensen je angsten en soms je  slechte nachtrust. Wat hij belangrijk vindt? Dat hij met zijn werk een goede boterham voor zijn gezin kan verdienen.

Foto: Enna van Duinen

Dat is ook iets wat wij hem van harte gunnen. Wij als mensen,  wij als SPers  en ik specifiek als voormalig ondernemer.

Gelukkig realiseren steeds meer ondernemers zich dat rechts niet automatisch de beste keuze voor hun is. Dat ze bij bijvoorbeeld de SP veel beter uit zijn; Als ZZPer kleine ondernemer of en MKB ondernemer.
Dat is een mooi bruggetje naar ons programma voor lokaal waar we na vanavond natuurlijk  mee aan de slag gaan. Wij gaan vollop aandacht besteden aan ondernemers, en ik ga graag met ze in gesprek.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.