Verantwoordingsmarkt

13 juni 2017

Verantwoordingsmarkt

Foto: Enna van Duinen

Jan was één van de 'marktmeesters' op de verantwoordingsmarkt.

Afgelopen woensdag avond vond in het gemeentehuis van Veenendaal de verantwoordings markt plaats. Het was dit keer een echte markt met marktkramen en marktmeesters.  Deze nieuwe vorm is gekozen om alles wat speelser maar ook toegankelijker te maken voor de gewone burger.

Simpel gezegd is het de verantwoording van de uitgaven van het afgelopen jaar om te kijken wat het college met het beschikbaar gestelde geld heeft gedaan. Er waren verschillende bijeenkomsten met verschillende thema's en aan het eind van de avond kwamen we zo'n beetje allemaal allemaal bij elkaar in de raadzaal waar de afsluiting plaatsvond. Raads- en commissieleden had de mogelijkheid om Vragen te stellen,  en aanwezige gewone burgers ook.

Er was nog wel eens  verwarring; moesten ze de voorzitter nu aanspreken met voorzitter of marktmeester? De sfeer was ontspannen ondanks de volle agenda. Met onze SP fractie en ondersteuners was het alle hens aan dek om tenminste bij alle onderdelen iemand van SP Veenendaal aanwezig te hebben. Dat is uiteindelijk prima gelukt.

Een prima avond! Enige puntje voor sessies van drie kwartier is een staruimte toch niet zo prettig en je kan ook niet even iets opschrijven achter een tafel. Dus misschien dat we dat nog als tip meegeven aan de organisatoren.

Foto: Enna van Duinen

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.