Verkiezingskoorts

26 januari 2006

Verkiezingskoorts

In een ingezonden brief in de Veenendaalse Krant kan PvdA-fractievolger Ali Groebe zich niet aan de indruk onttrekken dat de verkiezingskoorts bij de SP is uitgebroken. Daar heeft ze natuurlijk helemaal gelijk in; na vier jaar vanaf de zijlijn invloed uitoefenen op de politieke agenda van Veenendaal, en zelfs op bepaalde onderwerpen de politieke agenda bepaald te hebben, staan wij te popelen om ook een plaats in te nemen in de plek waar de beslissingen worden genomen.

Maar, dat Groebe die conclusie trekt omdat wij kritiek op haar partij hebben geuit, is helaas minder juist. Kritiek uiten wij ook buiten verkiezingstijd - ook op de PvdA. Dat neemt echter niet weg dat wij blij zijn dat die partij zich hard wil maken voor de armoedebestrijding. Wij blijven de ontwikkelingen op gespannen voet volgen; aan goede plannen verlenen wij onze steun, op slechte plannen leveren wij ongezouten kritiek. En zo hoort dat ook!