Op bezoek bij Els Boers

6 maart 2006

Op bezoek bij Els Boers

Vandaag bracht SP-lijsttrekker een bezoekje aan de raadsgriffier, Els Boers. Een kennismaking, omdat hij naar verwachting de komende tijd veel met haar te maken zal hebben. Els is zelf ook kersvers aangesteld als raadsgriffier van Veenendaal, dus voor haar is ook alles vrij nieuw.

Breur en Boers hebben over van alles gepraat. Een stuk persoonlijke informatie werd uitgewisseld, evenals wederzijdse verwachtingen. Procedurele ondersteuning, contact met het ambtenarenapparaat, verwachtingen over de verkiezingsuitslag, van alles kwam er over tafel.
Deze ontmoeting markeerde de overgang van de campagne naar het daadwerkelijke raadswerk. Alles kwam dichtbij, het voelde ineens wel 'heel echt', was de ervaring van Breur.

Eén van de redenen voor de kennismaking was de onderhandelingen die na de gemeenteraadsverkiezing plaats zullen vinden. Voor Breur is de inzet duidelijk. "Wat wij in onze campagne hebben gezegd, willen wij ook graag terugzien in het collegeaccoord. Ik ben niet het type mens dat van tevoren van alles roept en weer laat wegsmelten in de daadwerkelijke onderhandelingen. Er zal rekening met ons moeten worden gehouden."
Voor Breur is dat geen kwestie van de baas willen spelen. "Over alles valt te praten, en we zullen moeten geven en nemen. Wat echter een absolute must is, is een actieve armoedebestrijding. Een college dat niet op alle vier de sporen in ons sporenplan minimaal één stap zet, krijgt onze goedkeuring niet."