Stemadvies van de Horeca

5 maart 2006

Stemadvies van de Horeca

Niet alleen de politieke partijen voeren campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, ook de horeca draagt haar steentje bij. Op een flyer geven ze aan welke partijen een gezellige en veilige horeca in Veenendaal een warm hart toedragen. Uiteraard is de SP één van deze partijen. Daarnaast worden Groen Links, Lokaal Veenendaal, VVD, D66 en CDA genoemd.

De SP pleit voor vrijgave van de sluitingstijden. Hiermee wordt voorkomen dat grote groepen uitgaande jongeren elkaar bij het verlaten van de horeca tegenkomen; en dus wordt de veiligheid in het uitgaansgebied hiermee vergroot. Ook de verkeersveiligheid wordt verbeterd, omdat Veenendaal een sterkere concurrentiepositie krijgt ten opzichte van andere plaatsen, zodat jongeren zich minder snel geroepen voelen uit te waaieren naar elders voor een geslaagd avondje uit.

Daarbij wil de SP het taboe op activiteiten op zondag doorbreken, en het voor instellingen en ondernemers aantrekkelijk maken om ook op die dag dingen te organiseren. Hiermee kan iedereen de zondagsinvulling kiezen die hij zelf wil, en wordt o.a. de horeca in staat gesteld om een gezellige zondag te verzorgen voor haar gasten.