We zijn weer begonnen . . .

30 augustus 2006

We zijn weer begonnen . . .

Zommerreces was leuk; even tot rust komen na de hectiek van de verkiezingen, de onderhandelingen, de kadernota en al die kleinere zaken daar tussenin. Echter, het kan niet altijd vakantie zijn; zelfs niet voor de politiek. Daarom is het ook maar goed dat gisteravond het politieke seizoen weer van start is gegaan.

De afgelopen tijd had het fractieteam al het nodige aan werkbezoeken en informatiebijeenkomsten voor de kiezen gekregen, en nu dus eindelijk weer het fractieoverleg. Op de wandelgangen weer een boel collega's van andere partijen gezien, maar veel tijd voor een praatje zat er niet in. We moesten weer aan de slag.

Het Waterplan, de WMO, Masterplan Boveneind... onderwerpen te over. En alsof dat nog niet genoeg was, werd onze vergadering opgeluisterd door een bezoekje van Binnenstadmanagement, die met ons over de parkeervisie - en dan met name de tariefsverhoging - wilden spreken. Onze eerste lobbyïsten.
Hun verhaal was zeer overtuigend, en het bezoek was zeer nuttig geweest. Soms zijn lobby's zo slecht nog niet...

Al met al een goede eerste vergadering met de fractie gehad. Volgende week zijn de commissievergaderingen, en dus de confrontatie met de andere partijen en het college. Dan barst de strijd pas echt los.

De data van de commissies zijn:

• Maandag 4 september: Stad
  • Dinsdag 5 september: Welzijn