SCHRIFTELIJKE VRAGEN N.A.V. MOGELIJKE AFSLUITING CUNERAWEG

8 oktober 2008

SCHRIFTELIJKE VRAGEN N.A.V. MOGELIJKE AFSLUITING CUNERAWEG

Geacht College,

Door een bezorgde burger is mijn fractie geattendeerd op het plan om de Cuneraweg (Rhenen) tussen de Veenendaalse Kerkewijk en Boswachterij Amerongen verkeersvrij te maken. Via deze weg is het dan voor Veenendalers niet meer mogelijk om het hondenlosloopgebied te bereiken of een wandeling richting Egelmeer te maken. Daarnaast ontvangen wij berichten dat bezoekers van Landgoed Prattenburg als bijzonder onwelkom worden bejegend door de toezichthouder. Naar verluid zijn honden niet langer toegestaan op het terrein en worden bezoekers zo veel mogelijk geweerd.

In een breder verband noem ik ook de veelvoorkomende klacht dat landgoedeigenaren binnen het NPUH wel graag subsidies ontvangen, maar de daarbij behorende verplichtingen niet blieven na te komen.

Mijn fractie stelt hierover de volgende vragen:

1. Is het College bereid om in gesprek te gaan met het College van Rhenen, teneinde de afsluiting van de Cuneraweg te voorkomen?

2. Is het College bereid om in gesprek te gaan met de eigenaren en toezichthouder van Landgoed Prattenburg, teneinde de publieksvriendelijkheid te vergroten?

3. Is het College bereid om vanuit de functie binnen het recreatieschap en het NPUH aandacht te vragen voor de kwestie van landgoedeigenaren die subsidie willen zonder aan hun verplichtingen te voldoen?

4. Is het College bereid om, indien partijen binnen het NPUH besluitvorming stelselmatig blokkeren, dan wel zich stelselmatig onttrekken aan verplichtingen, de consequentie te dragen die zo ver gaat als het zich terugtrekken uit de NPUH-samenwerking?

Mijn fractie vertrouwt op een spoedige, afdoende gemotiveerde beantwoording.

Met vriendelijke groet,

Jan Breur