Schriftelijke vragen n.a.v. de Verkeersituatie oversteek fietspad bij veenslag/ Wiekslag en de Goudvink

28 november 2008

Veenendaal, 24 november 2008

Geacht College,

In een week tijd heeft er bij de kruising Wiekslag/Goudvink (fietspad tussen het winkelcentrum de Ellekoot en de Westerkerk) een tweetal aanrijdingen tussen een motorvoertuig en een fietser plaats gevonden, het is niet voor het eerst in de historie van dit kruispunt dat er fietsers door gemotoriseerd verkeer worden aangereden.

Daarom hebben wij als Fractie voor u de volgende vragen.

1) Deelt het college onze mening dat een fietser als zwakke verkeersdeelnemer op drukke kruisingen extra beschermt dienen te worden?

2) Veenendaal is in 2000 verkozen tot fietsstad van het jaar, dit jaar eindigde Veenendaal als tweede achter Houten, Deelt u als college de mening van onze fractie dat Veenendaal met deze staat van dienst als fietsstad snel met een adequate oplossing moet komen om de verkeersveiligheid op deze kruising te verhogen.

3)Mocht uw antwoord bij vraag twee JA, zijn. Kunt u dan aangeven welke stappen u zult nemen om de veiligheid op de kruising te verhogen.

4) Mocht uw antwoord op vraag twee NEE zijn. Kunt u dan aangeven waarom het college vindt dat er niet snel een adequate oplossing moet komen voor dit kruispunt.

Wij zien graag uw beantwoording op deze schriftelijke vragen verschijnen.

Met vriendelijke groet,

Jaap Pottjewijd
Namens Fractie SP Veenendaal.

Deze vragen zijn afgelopen maandag door ons ingediend bij het College van Burgemeester en Wethouders