Gefeliciteerd, Wim

31 december 2008

Gefeliciteerd, Wim

Cees Sanders is dit jaar eens geen Veens politicus van het jaar geworden. Die eer ging nu naar zijn collega-wethouder Wim Van Maanen. En zonder iets af te doen aan de kwaliteiten van Deskundige Cees, is Recht-voor-z'n-raap Wim een uitstekende keuze.

Hiermee is niet gezegd dat we het altijd eens zijn met Van Maanen. In tegendeel! Met name als het over IW4 gaat, willen we nog wel eens clashen. En als wij het met elkaar oneens zijn, laat hij dat ook duidelijk merken. Men kan Van Maanen bij vlagen zelfs als 'bot' typeren.

Is dat erg? Niet echt. Je weet in ieder geval wat je aan hem hebt. En hoewel er natuurlijk wat te sleutelen valt aan Van Maanen (aan wie niet? We zijn allemaal mensen), hij spreekt in ieder geval nooit met meel in z'n mond. Geen zoete broodjes; het is bij Van Maanen altijd zoals het is. Zijn keuzes zijn misschien niet altijd de juiste keuzes, het zijn wel heldere keuzes - en hij staat ervoor. Duidelijk en recht door zee (bij hem geen loze slogans).

Dit alles gezegd hebbende, rest mij enkel mijn hartelijke felicitaties over te brengen.

• GEFELICITEERD, WIM
  • U bent hier