Geen nieuwe buren

20 mei 2010

Geen nieuwe buren

Vanavond weer gemeenteraad. Ik zou nieuwe buren hebben, omdat GroenLinks zich rechtser wilde positioneren. Dat had de PvdA (waarschijnlijk Marjon Oostveen) naast mij zouden brengen.

Burgemeester Elzenga honoreerde echter het verzoek van GroenLinks niet, waardoor Abdel Saghouani mijn buurman blijft. Ook prima, Abdel is een aardige jongen met een goed gevoel voor humor.

De PvdA is ook de kwaaiste niet. Vanavond dienen we gezamenlijk (onder mijn aanvoering) een initiatiefvoorstel in over het inkoopbeleid van de gemeente.
We willen graag dat de gemeente daar waar dit mogelijk is (dus bij de zaken die niet onder een openbare aanbesteding vallen), klandizie betrekt bij bedrijven in Veenendaal. Zowel IW4 (de sociale werkvoorziening) als de ondernemers. We zeggen als gemeente immers constant dat we daar zo trots op zijn? Nou dan: put your money where your mouth is!

Wat dat betreft was de PvdA echt niet zo'n beroerde buurman geweest. GroenLinks is dat ook niet.
Eigenlijk zou geen enkele fractie een kwaaie buur zijn - en wat dat betreft is het heerlijk om in Veenendaal politiek te mogen bedrijven...