ZORG VOOR IEDEREEN

12 juni 2010

ZORG VOOR IEDEREEN

Afgelopen woensdag waren er verkiezingen voor de Tweede Kamer. Veel mensen, ook in Veenendaal, hebben de weg teruggevonden naar de SP; hier zijn we dankbaar voor. Met uw vertrouwen zetten wij ons in voor waardevolle zaken zoals armoedebestrijding, milieu, cultuur, ondernemers en niet te vergeten: zorg.

De actie die wij gehouden hebben voor een huisartsenpost in Veenendaal heeft 4.000 handtekeningen opgeleverd. Deze zullen binnenkort aan het gemeentebestuur worden overhandigd. Wij zullen ons blijven inzetten om huisartsenzorg, ook buiten kantooruren, beschikbaar te maken binnen Veenendaal.

Ook de hulp in de huishouding voor ouderen is ons een lief ding waard. De gemeente wil deze zorg niet meer financieren. De mensen om wie het gaat zijn slechts drie weken van tevoren op de hoogte gesteld; er is geen nieuwe regeling.

Wat ons betreft, komt de rekening niet bij ouderen te liggen! Wij zullen een motie indienen om dit tegen te houden.

Deze tekst verschijnt a.s. woensdag op de gemeentepagina in de Veenendaalse Krant.