h

Platform voor huishoudelijk verzorgenden

3 november 2010

Platform voor huishoudelijk verzorgenden

Op 7 september was de eerste bijeenkomst van een groepje huishoudelijk medewerkers in de thuiszorg. Gepraat is er over wat er de afgelopen jaren gebeurd is binnen de thuiszorg. Denk alleen al aan de aanbestedingen, fusies en overnames, ontwikkelingen die zich over de hoofden van de betrokkenen hebben voltrokken.

De mensen die het werk doen hebben veel over zich heen gekregen. Veel huishoudelijk verzorgenden kregen nieuwe contracten. Dat betekende nogal eens achteruitgang in uurloon. Nieuwe hulpen krijgen zelden nog een vast contract. Bij veel organisaties
is er gerommel met de reiskostenvergoeding. De kwaliteit van de hulp is achteruitgegaan.
Begeleiding van de thuishulpen en overleg met en tussen huishoudelijk verzorgenden bestaan vrijwel niet.

Daarom is het ook zo belangrijk dat er een ontmoetingsmogelijkheid is.

De volgende bijeenkomst is op dinsdag 16 november 2010 van 19.00 tot 21.00 uur. Weer in het gebouw van de Abvakabo FNV, Oudenoord 170 in Utrecht. Centraal staat dan het onderwerp ?reiskostenvergoeding?: Waar heb je recht op? Wat kan wel, wat
niet?
Andere onderwerpen die in volgende bijeenkomsten aan bod komen: Tegen welke problemen loop je op in de werksituatie (depressie, medicijngebruik, incontinentie) en hoe los je die op??
Wat kan een vakbond voor jou doen? Wat doet een ondernemingsraad voor jou? Wil je een scholing volgen en wat zijn dan de mogelijkheden?

Bent u zelf huishoudelijk verzorgende in de thuiszorg kom dan 16 november naar de bijeenkomst.

Ken u iemand die dit werk doet, geef de uitnodiging dan door.

Contact: Elly Manschot (030-6032598) en Gonnie Oosterbaan (030-2517631;
gonnie.oosterbaan@wxs.nl).

U bent hier