[on]zeker pensioen

12 januari 2011

[on]zeker pensioen

Zaterdag 29 januari organiseert de SP een themadag die in het teken staat van de pensioenen. Onder andere SP-fractievoorzitter Emile Roemer, Sweder van Wijnbergen (hoogleraar economie aan de UvA) en Martin van Rooijen (voorzitter NVOG) zullen spreken en discussieren over de toekomst van ons pensioenstelsel. Daarnaast is er volop gelegenheid tot het stellen van vragen.

Er is grote onzekerheid over de pensioenen. Wat eerst zeker leek te zijn dreigt onzeker te worden door politieke keuzes. Zo is er de onwilligheid van de regering om de rekenrentes aan te passen, en de pensioenfondsen geen speelbal te laten zijn van de markten. Ook dreigt verlaging van pensioenen doordat de risico's volledig bij werknemers en gepensioneerden komen te liggen en niet meer bij werkgevers. Samen met u wordt geprobeerd een antwoord te vinden hoe we ervoor zorgen dat het pensioen dat mensen hun hele leven opbouwen een zekerheid blijft, in plaats van een onzekerheid.

De bijeenkomst wordt gehouden gehouden op zaterdag 29 januari van 11.00 tot 15.00 uur in de Jaarbeurs Utrecht (Beatrixgebouw) en staat open voor leden en
niet-leden van de SP. Bent u geinteresseerd, meldt u dan aan via www.sp.nl/onzekerpensioen. Wees er snel bij, want er is een beperkt aantal plaatsen.

Van tevoren sturen we u het programma en routebeschrijving toe.