Schriftelijke Vragen

3 december 2014

Schriftelijke Vragen

ONDERWERP: Vervolgvragen op beantwoording schriftelijke vragen (doc.nr. 2014/1677)

Veenendaal, 25 november 2014

Geacht college,

Allereerst willen wij u danken voor de beantwoording van onze schriftelijke vragen m.b.t. vermindering huishoudelijke ondersteuning, d.d. 29/9.
Tot onze spijt moet ik u echter mededelen dat deze beantwoording niet bevredigend is geweest.

In uw beantwoording stelt u dat er reeds maatwerk wordt geleverd; dat zorg en ondersteuning wordt geboden al naar gelang de wensen en behoeften van de hulpbehoevende. Uiteraard is dit wel het beleid dat
is vastgesteld door de gemeenteraad, maar blijkens onze rapportage staat de werkelijkheid hier haaks op. Van gesprekken is niet of nauwelijks sprake; mensen hadden de vermindering van de hulp maar te slikken. Naar behoeften is niet gekeken; er werd willekeurig een
mindering doorgevoerd.

Gezien de wijze waarop uitvoering is gegeven aan de betreffende herindicaties, en uw beantwoording van onze vragen, zien wij ons genoodzaakt de volgende vervolgvragen te stellen.

1. Op welke wijze controleert het College of de zorgaanbieders hun taken conform het vastgestelde beleid uitvoeren?
  2. Zijn er recente cliënttevredenheidsonderzoeken die de bevindingen in onze rapportage weerleggen dan wel bevestigen? Zo ja, door wie zijn deze onderzoeken uitgevoerd en hoe luidde de onderzoeksopdracht? Zo nee, erkent het College de SP-rapportage dan als meest actueel cliënttevredenheidsonderzoek?
  3. Deelt het College de mening van de SP dat, wanneer een zorgaanbieder in de
    uitvoering van haar taken dusdanig afwijkt van het vastgestelde beleid, dat dit opnieuw moet worden gedaan, de meerkosten voor rekening van desbetreffende zorgaanbieder dienen te zijn?

Wij vertrouwen op een spoedig antwoord.

Met vriendelijke groet,

J.P. Breur Fractievoorzitter SP Veenendaal

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.