Schouders eronder

28 juni 2017

Schouders eronder

Het afgelopen jaar vond er een merkwaardige wisseltruc plaats in het bestuur van onze gemeente. De wethouders namen ontslag – om na een vakantie van een maand weer opnieuw te beginnen als wethouder! Slechts één gezicht in het team was veranderd – en voor de rest ging alles op de oude voet verder.

Ondertussen had de gemeenteraad wel tal van onderwerpen op de lange baan geschoven. En, weliswaar om hele andere redenen, is het verantwoordingsdebat over het afgelopen jaar ook uitgesteld. 'Uitstel' lijkt het thema van het politieke seizoen 2016-2017 te zijn.

Alles goed en wel, maar er moet nog een hoop werk verzet worden. Niet langer uitstellen, maar de schouders eronder.

Veel mensen krijgen niet de hulp die ze nodig hebben, omdat hun indicatie tekort schiet. Zo kan er wel worden vastgesteld dat iemand kan stofzuigen... maar als die persoon daarná nog dagenlang door pijn nergens toe in staat is, blijft dat buiten beschouwing. Hoog tijd voor de gemeente om daar nog eens goed naar te kijken!

Het gebruik van piep-apparaten om bijvoorbeeld katten te verjagen, is ook een aanslag op de oren voor kinderen en jongeren. Mensen met een jong gehoor, die in aanraking komen met de piepklanken, worden overvallen door heftige oor- en hoofdpijn. Hoog tijd om de regels hiervoor aan te scherpen, en onze jeugd te beschermen tegen dergelijke aanvallen op de gehoorszin.

Het culturele aanbod in Veenendaal snakt naar investeringen. Zo ook de openbare ruimte. Maar toen er in de gemeenteraad over gesproken werd, vond men het 'niet de tijd' om die investeringen ook daadwerkelijk te doen. Men stelde het uit. Hoog tijd om te investeren in de leefbaarheid van Veenendaal.

De tijd van uitstel is voorbij. Het is hoog tijd om de schouders er onder te zetten!

Deze tekst verschijnt vandaag op de Gemeentepagina in 'de Rijnpost'.

Reacties

Jan, je hebt een geweldig team om je heen verzameld, ik hoop dat we mensen te kort hebben voor de gemeenteraadsverkiezingen! We gaan knokken!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.