Actief voor de SP

10 juni 2018

Actief voor de SP

1. Fractie

23 april was ik, John Keulstra, vers lid van de SP, uitgenodigd door Jan Breur, om bij het fractieoverleg aanwezig te zijn.  Wat een geweldige ervaring ! In een zeer gemoedelijke sfeer werden serieuze onderwerpen besproken. Ik heb genoten. Eens hoop ik ook deel uit te maken van deze fractie.

2. parkeren duivenwal/weverij

Dinsdag acht mei jl. hebben wij, de kerngroep van de SP, de 102  bewoners bezocht van de Duivenwal en de Weverij, die bereid zijn geweest, een enquête formulier in te vullen ten behoeve van het nieuw te verwachten parkeerbeleid. We hebben een brief afgegeven, met daarop de antwoorden van de gemeente, helaas nog niet naar genoegen, maar er wordt met maandtermijnen bekeken hoe het nieuwe parkeerbeleid verloopt en dat zou eerst een half jaar zijn, dat hebben we dus wel gewonnen. Tevens hebben we aan de bewoners een traktatie uitgereikt, uit naam van de SP uiteraard, in de vorm van een doosje parkeerwachters. De bewoners vonden het fantastisch!

3. Dag van de Zorg

Dinsdag 21 mei jl. hadden wij, leden van de kerngroep van de SP, de intentie om enquête formulieren op te halen bij verschillende zorginstanties, waar we 14 mei enquête formulieren en een heerlijke doos Merci bonbons hadden achtergelaten in het teken van 'Dag van de Zorg' ter nagedachtenis aan Florence Nightingale.
Men had heerlijk genoten van de doos bonbons, maar op de formulieren was de respons wat magertjes. De SP had graag geweten hoe het ervaren wordt op de werkvloer en er werk van te maken, om zo de werksituatie in de zorg te verbeteren.  Wij, van de SP houden vol, nu de rest nog over de streep trekken, maar dat gaat zeker gebeuren, vroeg of laat.  De SP gaat er voor!

4. Stadsgesprek

Woensdagavond 24 mei, zijn wij, leden van de SP,  aanwezig geweest bij het stadsgesprek in het gemeentehuis op uitnodiging van de gemeente Veenendaal via de lokale kranten. Elke burger, van welk kaliber dan ook, was welkom. De opkomst had beter gekund, maar de raadzaal was redelijk gevuld. De nieuwe wethouders werden voorgesteld aan het publiek met hun visie van aanpak op vele onderwerpen voor de komende vier jaar. De burger kon daarna in verschillende lobby’s van het gemeentehuis  zijn/haar ongerief cq gerief kwijt in een gesprek met desbetreffende wethouders. Alles werd genoteerd op aanwezige flip-overs. Na twee termijnen van een half uur werd men weer ontvangen in de raadzaal, waar kort en bondig de flip-overs met aandachtspunten werden gepresenteerd en toegelicht, welke de burger had aangegeven, die zeer zeker aandacht verdienen. De wethouders beloofden trouw om de juiste aandacht aan de juiste onderwerpen te besteden. De portefeuille zou goed verdeeld worden. Nu nog de daad bij het woord voegen.

Het was een geslaagde avond in een gemoedelijke sfeer !

Gefeliciteerd John, de kop is er af, welkom bij de Bloggers!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.