De Florence Nightingales van de 21e eeuw

12 mei 2014

De Florence Nightingales van de 21e eeuw

12 mei is de geboortedag van Florence Nightingale (1820 - 1910), één van de eerste moderne verpleegkundigen/verzorgenden. Zij zette een hele groep vrouwen aan het werk om de oorlogsslachtoffers/gewonden te verzorgen. Dat waren tijden van grote Crisis!

Helaas beleven we nu ook weer tijden van crisis, zij het op een andere manier. De verpleegkundigen, verzorgende en de huishoudhulpen worden gekort op hun werkuren en salaris; het werk wordt er helaas niet minder op.  Ook de mensen die van de zorg afhankelijk zijn, zijn het slachtoffer!

Op deze dag van de verpleging willen wij als SP nu de mensen die zorgen in het zonnetje zetten! Afgelopen week zijn er bij diverse zorginstellingen namens de SP tasjes met inhoud afgeleverd door de mensen van ons TEAM OUDEREN. Deze werden met dankbaarheid, maar ook met het melden van nog hardere bezuinigingen, wijzigingen in taken, in ontvangst genomen.

Voor mensen die in de zorg werkzaam zijn, verwijzen we nog eens naar het Kennisnetwerk (Thuis)zorg, waar zij de ontwikkelingen op hun vakgebied met elkaar en
met ons kunnen delen. En waar wij hen op de hoogte houden van de nieuwe politieke ontwikkelingen.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.