TVVW 25 jaar

21 mei 2008

TVVW 25 jaar

Zaterdag 17 mei vierde Tennis Vereniging Veenendaal West haar vijfentwintigste verjaardag. Op de tennisbanen was een grote feesttent neergezet en er werd (hoewel het laken bleef haken) een klok onthuld. Namens de SP was fractievoorzitter Jan Breur, die onder andere woordvoerder is op het gebied van sport in de commissie Welzijn, aanwezig om de jarige vereniging te feliciteren.

Doordat TVVW niet is aangesloten bij de tennisbond, doet de vereniging niet mee in de competitie. Hier is bewust voor gekozen om voldoende banen over te hebben, zodat de leden onbekommerd, recreatief, kunnen tennissen. Dit heeft echter tot gevolg, dat TVVW niet in aanmerking komt voor jeugdsportsubsidie.

Wethouder Jaap Pilon gaf in zijn toespraak aan dat hij dit gemis wilde compenseren en zal dit voorstellen in de op handen zijnde kadernota. Hij grapte hierbij dat hij de aanwezige politici voor het blok zette om ermee in te stemmen, door het al op het feest bekend te maken. SP’er Breur hoefde echter niet meer onder druk gezet te worden; hij was sowieso al voornemens om in te stemmen.

Breur: “Recreatieve sport doet niet onder aan competitiesport. TVVW biedt haar jeugdleden dezelfde ondersteuning met minstens hetzelfde enthousiasme als de andere tennisverenigingen die Veenendaal rijk is. Het zou onrechtvaardig zijn om hen op een tweede plan te laten.”