SP stelt schriftelijke vragen over voortbestaan Escape

2 december 2013

SP stelt schriftelijke vragen over voortbestaan Escape

Nadat wethouder Bouwmeester op 21 november in de raadscommissie de geruchten over de ophandenzijnde sluiting van Escape heeft ontkracht, is er opnieuw onrust ontstaan over het voortbestaan van het Veense Pop- en Cultuurpodium. Reden voor de SP om schriftelijke vragen te stellen aan het College van Burgemeester en Wethouders.

Hoewel er van de kant van de gemeente positief is gereageerd op de plannen van Escape, schijnt nu de subsidie 'spoorloos verdwenen te zijn'. De SP wil graag weten hoe zoiets kan. Ook wil de partij weten of de subsidieaanvraag is gehonoreerd; de gemeente was immers positief over de plannen van Escape. Verder maant de partij het college om de problemen per direct op te lossen en de onrust de wereld uit te helpen.

Als er geen oplossing komt, wordt Escape gedwongen om per 20 december haar deuren te sluiten en haar programmeurs op straat te zetten. Wat de SP betreft is dit onbestaanbaar.
Escape is inmiddels een petitie gestart om open te blijven. De SP ondersteunt deze petitie door vanaf de website veenendaal.sp.nl een directe link naar de betreffende petitiesite te publiceren.

z i e   o o k :