Zorgenquete verlengd

17 februari 2014

Zorgenquete verlengd

De enquete die de SP houdt naar aanleiding van de 'herindicaties' die op het gebied van de huishoudelijke ondersteuning worden gehouden; wordt verlengd tot 31 maart. Reden hiervan is dat nog niet alle zorginstanties weten met hoeveel ze de huishoudelijke ondersteuning gaan inkorten. Door de enquete te verlengen, kan er zoveel mogelijk informatie worden meegenomen.

SP-fractievoorzitter Jan Breur: "De verhalen die bij ons binnenkomen zijn soms erg schrijnend. Niet alleen krijgt een thuishulp minder tijd om de noodzakelijke hulp te bieden, maar er wordt hem of haar ook verboden om bijvoorbeeld ramen te lappen. Op straffe van ontslag. Dit soort informatie willen we graag boven water krijgen; dan kunnen we er wat aan doen. De informatie die we uit het gemeentehuis krijgen blijft toch steken op een abstract niveau."

Team Ouderen van de SP komt op verschillende plaatsen in Veenendaal bij de mensen thuis om enquetes af te nemen. Daarnaast is er de mogelijkheid om de enquete online in te vullen op https://veenendaal.sp.nl/form/enquete-huishoudelijke-ondersteuning