Ruim 1300 Handtekeningen voor 'Red de Zorg'

10 juni 2015

Ruim 1300 Handtekeningen voor 'Red de Zorg'

Foto: Jan Breur

SP-Afdeling Veenendaal heeft zich in de maand mei hard gemaakt voor de volkspetitie 'Red de Zorg' van de gezamenlijke vakbonden; FNV en CNV. Dit heeft geresulteerd in een slordige 1300 handtekeningen.

De SP'ers hebben de handtekeningen verzameld op verschillende plekken in Veenendaal; waaronder 'De Engelenburgh', het gemeentehuis en festival 'Spring in 't Park'.

Honderdduizenden mensen die zorg nodig hebben omdat ze ouder worden, psychische problemen of een handicap hebben, raken deze zorg kwijt. Tienduizenden mensen die in de zorg werken, verliezen hun baan of hun inkomen. Voor de vakbonden was dit een aanleiding om 'Red de Zorg' te starten; en voor de SP reden om deze actie te ondersteunen.

De volkspetitie roept onder andere op om de bezuinigingen en onjuiste besteding van zorggeld een halt toe te roepen, en de mensen die in de zorg werken de waardering te geven die zij verdienen.

Het streven van de actie was om 300.000 handtekeningen te verzamelen in zes weken. Dit was echter al binnen drie weken behaald; de actie
loopt storm. Ook in Veenendaal zijn de handtekeningen in een rap tempo gehaald.

Afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra: “Voor zover wij hebben kunnen nagaan, is 1300 het hoogste aantal handtekeningen dat SP-afdeling Veenendaal binnen een
maand heeft kunnen ophalen. Dit zegt veel over de koers van de zorg; het moet echt anders!”

Op vrijdag 19 juni zal de Volkspetitie Red de Zorg in Den Haag aangeboden worden aan het Kabinet.

Foto: Jan Breur

NIEUWSBERICHTEN: