SUPER ZATERDAG: Voor het stadsstrand!

2 juli 2017

SUPER ZATERDAG: Voor het stadsstrand!

Foto: Baukje Hiemstra

700 handtekeningen erbij; teller nu op 4600+

Zaterdag 1 juli was het Super Zaterdag. Een dag waarop SP'ers in heel Nederland eropuit trokken om te praten met de mensen en samen met hen te strijden voor een mooiere sociale wereld - buurt voor buurt, stad voor stad. In Veenendaal stond de Super Zaterdag in het teken van de actie 'Red ons Stadsstrand'.

teken de petitie

Voor sommige SP'ers begon de Super Zaterdag al op vrijdagavond: Toke en A.J. haalden toen 175 handtekeningen op voor behoud van het stadsstrand. Op zaterdag was Toke weer actief; samen met Baukje, Alja, Jan en Nico vulde ze dat aantal aan tot 700.

De teller is inmiddels voorbij de 4600 handtekeningen. Daarvan zijn er 1915 gezet op de website redonsstadsstrand.nl.

Fractievoorzitter Jan Breur is blij met het resultaat: "Deze score is een welverdiende opsteker, na de domper van vorige week. Toen moesten we het ROODSTOCK strandfestival afblazen, vanwege het weer. Daar balen we nog steeds van. Maar als je dan ziet hoeveel handtekeningen we op de Super Zaterdag hebben binnengehaald... dat geeft de burger moed!"

De petitie is een reactie op de plannen van het College en de Gemeenteraad. Die willen een groot deel van het stadsstrand opofferen aan de uitbreiding van het winkelgebied of de verplaatsing van theater 'de Lampegiet'. Hierdoor zou slechts hooguit een speeltuintje overblijven.

Stadsstrand 'Landjepik' is een initiatief van Stadslab Veenendaal. Het is een groot succes gebleken; een aanwinst voor de Veense samenleving. Wat de SP betreft, blijft dat zo.

Foto: Jan Breur

teken de petitie