Vredesweek met de SP

22 september 2017

Vredesweek met de SP

Foto: AJ Breur

Jaarlijks, op 21 september, is het de Internationale Dag van de Vrede; de week eromheen is de Vredesweek. Traditiegetrouw staat SP-afdeling Veenendaal hier ook bij stil.

Op de website van de afdeling verschijnt, gedurende deze week, dagelijks een tekst over dit thema. Deze teksten zijn geselecteerd door afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra.

Fractievoorzitter Jan Breur schreef naar aanleiding van de vredesweek een opinie-artikel, waarin hij ook alvast vooruit blikte op de vredesactie die de SP rond kerst wil houden. Hij nodigt mensen, partijen en organisaties uit om hieraan mee te doen.

Op de Dag van de Vrede, 21 september dus, organiseerde de SP-afdeling een wake voor de ingang van het gemeentehuis. Hierbij werd de Vredesvlag getoond, en konden mensen een kaarsje aansteken voor de vrede. Ook werden er 'doorgeefkaarten' uitgedeeld, zodat mensen de boodschap van vrede konden doorgeven.
Een fotoserie over deze bijeenkomst zal binnenkort verschijnen op de Facebook-pagina van SP Veenendaal.

Wie meer wil weten over toekomstige vredesactiviteiten, en/of daarbij een handje wil helpen, kan per e-mail contact opnemen met veenendaal@sp.nl.

Foto: Baukje Hiemstra

Meer: