Koninklijke onderscheiding voor Joost Clijsen

11 juni 2018

Koninklijke onderscheiding voor Joost Clijsen

Op donderdag 7 juni 2018 reikte burgemeester Piet Zoon een Koninklijke Onderscheiding uit aan de heer Joost Clijsen in Van der Valk Hotel Veenendaal. De heer Clijsen is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

De heer Joost Clijsen zet zich al sinds 1973 in voor de medemens. Eerst als ambulanceverpleegkundige en later als directeur/eigenaar van Broeder de Vries. De heer Clijsen wil via samenwerking en innovatieve ideeën de kwaliteit van de zorg verbeteren. Hij was initiatiefnemer van de landelijke coördinatie rampenbestrijding, van de mobiele huisartsenposten, van de Vereniging Internationaal Medisch Transport (waarvan hij tevens bestuurslid is) en de komst van de zorgtaxi.
Als eigenaar van de Dutch Medical Group stelt hij regelmatig belangeloos een ambulance ter beschikking om patiënten met een laatste wens in het eind van hun levensfase te vervullen.
Daarnaast is de heer Clijsen voorzitter van OMAR, het Overlegorgaan Medisch Adviseurs Repatriëringorganisaties en bestuurslid van KNV taxi organisatie.

Door zijn enorme inzet, ook op vrijwillige basis, zijn streven naar innovativiteit en samenwerking en grote kennis van het vakgebied werd de heer Clijsen op donderdag 7 juni 2018 benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Burgemeester van Veenendaal Piet Zoon reikte de onderscheiding uit. “Met veel genoegen heb ik de heer Clijsen de versierselen opgespeld. Hij is maatschappelijk enorm betrokken bij anderen in de samenleving. Hij laat zien dat oog hebben voor anderen, zeker diegene die door ziekte geveld zijn, het verschil kan maken. De heer Clijsen is daarin een voorbeeld voor velen.”