De zaak 'Tamminga'...

10 oktober 2019

De zaak 'Tamminga'...

...'Dak' gesloten tot en met 17 oktober

Ze moeten horeca-ondernemer Sytse Tamminga (Dak van de Markt) wel hebben. Zaak beschoten, brandstichting, een handgranaat, en een bestelbusje dat in vlammen opging. En onlangs ook nog brandstichting bij de ijssalon van zijn broer.
Zorgelijke ontwikkelingen, die het één en ander er niet veiliger opmaken. Met het oog op de openbare orde en veiligheid heeft Burgemeester Kats het 'Dak' afgelopen weekend gesloten; deze week werd bekend dat dit zo blijft tot aan donderdag 17 oktober.

Kats: "De veiligheid van onze inwoners gaat boven alles en is onze eerste prioriteit. We hebben gezien dat het sluitingsbesluit van vorige week de beoogde rust heeft gebracht en willen die graag behouden."

De Politie, het Openbaar Ministerie en Kats nemen de zaak zeer hoog op en doen er alles wat in onze macht ligt om degene(n) die voor deze incidenten verantwoordelijk is/zijn op te sporen. Bij de aanvankelijke sluiting van het Dak van de Markt liet politieteamchef Henk Wiesenekker weten: "De Politie heeft de opsporing maximaal opgeschaald en ook het toezicht is geïntensiveerd. Door de extra maatregelen wordt alles op alles gezet om diegene(n) die hiervoor verantwoordelijk zijn op te sporen en aan te houden."

De SP hoopt dat de dader snel kan worden aangehouden.
Fractievoorzitter Jan Breur: "Wie doet nou zoiets? Ik hoop dat de dader zich snel kan worden opgepakt, zodat de rechter over hem of haar kan oordelen. En dat uitgaan in Veenendaal - ook op de Markt - snel weer veilig wordt."

tips

Heeft u informatie die kan leiden tot de opsporing en aanhouding van diegene(n) die verantwoordelijk zijn voor deze incidenten? Meld dit dan bij de Politie via (0900) 8844 of Meld Misdaad Anoniem (0800) 7000. Elk signaal, hoe klein ook, kan bijdragen aan het oplossen van deze incidenten.