Bob Fosko overleden

1 maart 2020

Bob Fosko overleden

Geert Timmers 1955-2020

Je hield ontzettend van het leven en van vele mensen die je erin tegen bent gekomen.
Tiny Kox, Fractievoorzitter SP Eerste Kamer

Afgelopen vrijdag (28 februari) is muzikant, zanger en acteur Geert Timmers - beter bekend als Bob Fosko - overleden aan de gevolgen van kanker. Fosko is 65 jaar geworden.
Met hem verliest de SP een goede vriend en bondgenoot.

Fosko dacht mee aan verschillende campagnes van de SP, en heeft diverse liederen voor de partij geschreven en gezongen. Het meest bekend is 'Een Mens is Meer', op de tekst van Karel Glastra-van Loon; dit lied is uitgegroeid tot het vaste 'clublied' van de partij.
In de loop der jaren zijn er verschillende uitvoeringen van dit nummer ten gehore gebracht.

"Mijn favoriete versie werd gespeeld op het partijcongres in 2017," aldus de Veense SP-fractievoorzitter Jan Breur. "Def P kwam een aantal gastcoupletten rappen. Daaruit blijkt wel hoe cool de SP is. Geen andere partij heeft de frontman van de Raggende Manne samen met de frontman van Osdorp Posse ooit samen op het podium gehad tijdens het congres. Wij doen het gewoon."

Op het afgelopen partijcongres op 14 december 2019 ontving Fosko de Gouden Tomaat; de hoogste onderscheiding van de SP. Dit als dank voor zijn tomeloze inzet voor de partij.
Naar aanleiding van zijn overlijden heeft Tiny Kox, fractievoorzitter in de Eerste Kamer namens de SP, een In Memoriam geschreven op SP.nl.

Bob Fosko laat een vrouw, kinderen, kleinkinderen en vele vrienden achter.

Zie ook: