De Cultuurfabriek viert 10-jarig jubileum

7 oktober 2020

De Cultuurfabriek viert 10-jarig jubileum

Foto: Jan Breur

gratis activiteiten door het hele gebouw

Op zaterdag 10 oktober viert De Cultuurfabriek haar 10-jarig jubileum! Dat is 10 jaar vol prachtige culturele programma’s en evenementen, exposities, leesplezier, schrijversbezoeken, historische kennis en nog veel meer. Vier het feestje met ons mee op zaterdag 10 oktober van 11.00 tot 17.00 uur. Het wordt een bijzondere dag vol gratis activiteiten voor jong en oud in het hele gebouw.

Activiteiten voor alle leeftijden

De afgelopen jaren heeft De Cultuurfabriek zich ontwikkeld tot een place to be, een plek die niet meer weg te denken is uit Veenendaal. Om dit te vieren laten we je op zaterdag 10 oktober graag zien wat we allemaal in huis hebben. Zo kun je onder andere een kijkje nemen bij de Parels van De Cultuurfabriek, een fototentoonstelling van Veense fotograaf Sander van Laar, of neem een kijkje achter de schermen op plekken waar je normaal gesproken nooit komt.

In het documentatiecentrum vol prachtige oude beelden en verhalen van Veenendaal leer je hoe de HVOV de Veense geschiedenis bewaart. Ben je benieuwd naar de visie achter de unieke architectonische verschijning die De Cultuurfabriek is? Tijdens de lezing van Jos van Eldonk, architect van het gebouw, kom je erachter hoe het gebouw tot stand is gekomen. In de centrale hal kun je genieten van sfeervolle klassieke muziek door cellist Segei Michel en Veense pianiste Martine van Veen.

Ook kun je je inschrijven voor een van de vele doe-activiteiten, schrijf je alvast in voor een mini-workshop etsen of pottenbakken. Speciaal voor kinderen: ga mee op avontuur in de theatervoorstelling De Boekenmagiër, maak je eigen familiewapen in het FabLab en speur mee naar letters op de jeugdafdeling van de Bibliotheek. In Museum Veenendaal leer je onder andere meer over het weven van wol en kan je de oude rondbreimachine én weefgetouw uit de oorspronkelijke fabriek bewonderen. Bekijk alle activiteiten en reserveer je tickets op bibliotheekveenendaal.nl of bij de servicebalie in De Cultuurfabriek.

Corona-proof

In De Cultuurfabriek zijn maatregelen getroffen rondom de hygiëne en het bewaren van voldoende afstand. De toegang tot alle activiteiten is gratis, maar het is wel nodig om een ticket te reserveren. Zo kunnen we er zeker van zijn dat we te allen tijde anderhalve meter afstand van elkaar kunnen houden en dat er niet te veel mensen in het gebouw zijn. Bij sommige activiteiten is het nodig om een mondkapje te gebruiken. We raden je aan om er eentje mee te nemen.

In verband met de landelijke maatregelen kan het zijn dat sommige activiteiten niet of in een andere vorm doorgaan. Kijk voor de meest actuele informatie en voor het reserveren van tickets op bibliotheekveenendaal.nl.

Zie ook: