Een schoen voor Poen

4 december 2020

Een schoen voor Poen

Foto: SP Veenendaal

Onze zorg verdient meer dan applaus!

We klapten onze handen blauw voor de zorg. Het kabinet weigert echter nog steeds om onze zorgverleners  structureel beter te belonen, terwijl dat hard nodig is. Daarom bracht de SP afgelopen donderdag (3 december) een 'Schoen voor Poen' bij verschillende Veense zorginstellingen. Een symbolische schoen gevuld met Sinterklaas lekkernijen als hart onder de riem én als blijk van onze grote waardering voor de inzet van de zorgverleners in deze bijzondere tijden.

SP afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra: "In Veenendaal verdienen onze zorgverleners meer dan alleen applaus. Zij werken wéér keihard om ons door deze crisis heen te krijgen. De SP is in het parlement keihard bezig om te zorgen voor meer waardering voor de zorgverleners, maar met deze actie willen we de zorgverleners in elk geval alvast wat lekkers voor tijdens de dienst aanbieden."

Foto: SP Veenendaal

Nadat zorgverleners op 5 september massaal in actie kwamen tijdens een grote online demonstratie, is er inmiddels een meerderheid in de Eerste én de Tweede Kamer voor een structurele loonsverhoging voor het personeel in de zorg. Ruim 120.000 mensen ondertekenden inmiddels de SP-petitie 'Onze zorg verdient meer dan applaus'. Maar het kabinet blijft een eerlijke beloning blokkeren. "Daar laten we het niet bij zitten," zegt Baukje Hiemstra, "We roepen ook iedereen op de petitie te tekenen op eerlijkebeloning.nl."

De SP zet zich in voor beter waardering van zorgverleners om zij het verdienen, maar ook omdat er enorme personeelstekorten zijn. daardoor is de werkdruk al lange tijd enorm hoog en kan in deze coronatijd bepaalde zorg daarom niet meer gegeven worden. Meer collega’s zijn dus hard nodig en een beter salaris helpt daarbij.

eerlijkebeloning.nl