Omwonenden verontrust over windkolossen

17 april 2021

Omwonenden verontrust over windkolossen

Foto: SP Veenendaal

Laat van u horen op 18 mei!

Er zijn vergevorderde plannen om kolossale windmolens aan de rand van Veenendaal te plaatsen. Dit in het kader van Regionale Energie Strategieën. De plannen zorgen voor veel onrust bij omwonenden in Veenendaal, Overberg en Renswoude.

Op 18 mei organiseert de gemeente Renswoude een inspraakronde over de geplande windmolens. De SP roept iedereen op om van deze mogelijkheid gebruik te maken. Hulp nodig bij aanmelden? Stuur een mailtje naar inspraak@spveenendaal.nl en wij helpen u graag verder.

Foto: SP Veenendaal
In de raadscommissie van de gemeente Veenendaal is hier op donderdag 15 april ook over gesproken. Verschillende fracties, waaronder de SP, hadden dit onderwerp aangevraagd vanwege de grote maatschappelijke onrust die de windmolens veroorzaken.
De SP roept Wethouder Verloop op om met onze buurgemeenten te praten, zodat deze windkolossen niet in onze achtertuin geplaatst worden. Zoals de SP vorig jaar al aangaf bij de vaststelling van de vorige versie van de Energiestrategie, ziet de partij meer in zonnepanelen op daken.

Ook hier spraken twee inwoners de gemeenteraad toe. Eén van hen vertegenwoordigde de stichting Duurzaam en Leefbaar, de ander een groep omwonenden. Allebei riepen ze de gemeenteraad op om niet met de nieuwe Regionale Energie Strategie in te stemmen als die windmolens niet uit de plannen woren geschrapt.

In de komende maand spreken de gemeenteraden over de nieuwe Regionale Energie Strategie. De gemeente Renswoude organiseert op 18 mei een inspraakavond voor belanghebbenden. Wilt u hiervan gebruik maken? Stuur dan een mailtje naar inspraak@spveenendaal.nl, dan helpen wij u met de aanmelding.

WORDT VERVOLGD...

inspraak@spveenendaal.nl